Asset Publisher
Gra Kontynenty
Opis scenariusza: Moderowana dyskusja w oparciu o pomoc dydaktyczną „kontynenty”
Czas trwania: 45 – 90 min
Cele zajęć: Przedstawienie powodów deforestacji na świecie, stanu lasów na różnych kontynentach, naszego wpływu na lasy, lasów na klimat. Przedstawianie pochodzenia wybranych gatunków zwierząt i roślin.
Metody: moderowana dyskusja
Formy pracy: zajęcia w grupie
Środki dydaktyczne: pomoc dydaktyczna „kontynenty”
Przebieg zajęć (zgodnie z instrukcją). instrukcja, w skrócie:
Uczestnicy samodzielnie układają fragmenty sklejki przycięte w kształcie kontynenentów w kształt Ziemi i wspólnie zastanawiają się jakiego kontynentu (przede wszystkim) dotyczą kolejne płytki omawiające różnego rodzaju zagadnienia (w mniejszym lub większym stopniu) związane z lasami i kładą je na określonym wcześniej obszarze.
Uczestnicy wspólnie zastanawiają się nad tym z jakiego kontynentu pochodzi roślina lub zwierzę przedstawione na płytce i kładą na wybranym kontynencie.
Prowadzący moderuje dyskusję i omawia w pogłębiony sposób poszczególne płytki (patrz instrukcja)
Prowadzący podsumowuje dyskusję i omawia nasz wpływ na środowisko (zasady 7R)
Rezerwuj zajęcia w naszym systemie rezerwacji (widoczne wyłącznie dostępne terminy!)
Związek z podstawą programową
Biologia BIOL-2.0-VIII.3 analizuje wpływ człowieka na różnorodność biologiczną;
Biologia BIOL-2.0-VII.9 przedstawia odnawialne i nieodnawialne zasoby przyrody oraz propozycje racjonalnego gospodarowania tymi zasobami zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju.